رد پای روح آقا بِکف، در ایران و آلمان و سرنوشت مردم اوکراین

۲۹ مهر ۱۳۰۹، اوایل پهلوی اول، رضاشاه با حقیقت شوکه کننده مواجه شد، در حدی که پلیس مخفی پهلوی هم از بالا دچار آلودگی جاسوسی شده بود.

آقابکف، فرمانده تشکیلات جاسوسی شوروی به بلژیک پناهنده شد و حقیقت بزرگی افشا کرد:
دو مرکز اصلی جاسوسی شوروی، برلین و تهران بودند. ایران برای سالیان، مرکز‌ جاسوسی خاورمیانه و شبه قاره هند بوده.
جاسوسان شوروی در بالاترین رده های وزارت خانه ها نفوذ کرده بودند، حتی تیمورتاش وزیر دربار رضاشاه هم متهم بود.

طبق معمول، روشنفکران توهم زده خیال کرده بودند شوروی با روسیه تزاری فرق دارد (امروز هم می‌گویند روسیه با شوروی
فرق دارد) روس ها، در پوست برّه مناسبات تجاری به حتی روحانیون هم نفوذ کرده بودند.
محاکمه جاسوسان و شکار مداوم جاسوسان شوروی توسط ساواک تا سال ۵۶ ادامه پیدا کرد و حتی در سال های ابتدایی جمهوری اسلامی، افراد زیادی تا سال ۶۲ محاکمه شدند.
⬅️تاریخ، کیس استادی تحلیل ژئوپلیتیک محسوب می‌شود (این جمله من درآوردی خودمه جایی دیدید کپیه).➡️
از این رو، تفاوتی بین موقعیت ژئوپلیتیک روسیه تزاری، شوروی و روسیه پوتین با ایران وجود ندارد چه بسا در بازار انرژی تضاد منافع های بیشتری هم دارد.

✅ چرا باید فکر کنیم که همان نفوذهای گسترده که آقابکف در بروکسل افشا کرد، امروز در سطحی به مراتب وحشتناک تر در حال رخ دادن نیست؟

🔢 کافی است به ریاضیات پناه ببریم. با توزیع احتمال دو جمله ای، اگر دو روی یک سکه را منافع ایران و منافع روسیه مدل کنیم (که در تمام حوزه ها این امر همین میزان متضاد و قابل افراز است)
اگر احتمال رخ داد ۵ بار پرتاب سکه به سمت منافع روسیه در تصمیمات کلان کشور را در نظر بگیریم، حدود ۳ درصد است. یعنی
به احتمال ۹۷ درصد، به شکل تعمدی و سازمان یافته، تصمیمات به سود منافع روسیه در ایران گرفته می‌شوند.

☢️ نابودی برجام ۲۰۱۵، مداخله ایران در سوریه، عدم احیای برجام در سال ۹۹ و ۱۴۰۰، کشیده شدن پای ایران به جنگ اوکراین و نبود میز روسیه در سازمان های امنیتی اطلاعاتی ایران، نمونه این پنج
رخ داد تصادفی مشابه سکه می‌توانند باشند.

در واقع ریاضیات می‌گوید که اگر یک در میان هم به صورت تصادفی قرار بود تصمیم گیری شود دست کم در ۲ مورد از ۵ مورد، باید تصمیمات به ضرر روسیه گرفته می‌شدند.

ریاضیات به من واضح می‌گوید که ایران تحت اشغال روسیه است. چرا که اشغال چیزی نیست جز محقق شدن منافع کشور اشغال گر و این اشغال الزاما نیاز نیست به صورت فیزیکی و نظامی به صورت عینی مشاهده شود.
بلکه آثار آن نشان می‌دهد که این اشغال رخ داده است.

چرا زلنسکی، به صورت غیر مستقیم، منافع مردم ایران را تامین می کند؟
شکست روسیه در اوکراین، موجب تضعیف حضور روسیه در ایران می شود.

زمینه سازان اصلی و غیر مستقیم جنگ اوکراین، مرکل و جمهوری اسلامی بودن.
🇮🇷
جمهوری اسلامی با درگیری در برنامه روسیه در سوریه از رساندن ۱۵ تا ۳۰ درصد گاز اروپا باز ماند چرا که وقتی یک کشور درگیر جنگ فراتر از مرزهای خودش شود، مثل سنگ ریزه ای به سمت دسته گنجشک‌ها، سرمایه گذارها را فراری می‌دهد و رویای تامین گاز اروپا توسط ایران را خشک می‌کند.
مناسبات پوتین و ترامپ نیز چندان دور از ذهن نیست که باعث بر هم خوردن برجام شده باشد. روسیه، ایران را ضعیف و بلاتکلیف می‌خواهد.
طبق برنامه، قرار بود اروپایی ها تا سال ۲۰۲۲ حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد نیاز گاز خود را از ایران تامین کنند که اگر چنین بود، روسیه اهرم تهاجم به اوکراین را نمی‌داشت.
امروز هم که با ارسال تسلیحات به روسیه، پای ایران به جایی که اصلا نباید، باز شد.
🇩🇪
لبه دوم قیچی اوکراین، آنگلا مرکل است.
مرکل با مخالفت عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو، قبل از اشغال کریمه و آبخازیا توسط روسیه، زمینه ساز حمله روسیه به این دو کشور شد. در این دوران، مرکل تمام تخم مرغ های اروپا را در سبد گازی روسیه گذاشت و درآمد سرشاری را روانه جیب دیکتاتور پوتین کرد و او را آماده تهاجمی قریب الوقوع کرد.
اگر قبل از این حمله، اوکراین عضو ناتو می‌شد، کمی بر هزینه های نظامی و انرژی اروپا افزوده می‌شد اما هزینه های سنگین امروز چه جانی و چه مالی رخ نمی‌دادند.

حتی در ابتدای جنگ نیز، آلمانی ها تعدادی کلاهخود به اوکراین دادند (اغراق نیست) و تمام نفوذی های روسیه در برلین، به شکل احزاب و نمایندگان و معترضان، با اعطای کمک بيشتر به اوکراین مخالفت می‌کردند تا بالاخره مجبور شدند که بعد از یکسال تصمیم به ارسال تانک لئوپارد۲ بگیرند.
🇷🇺
باز هم دو لبه قیچی کیس استادی ژئوپلیتیک در تاریخ. همان دو جایی که آقابکف می‌گفت. تهران و برلین.
🇺🇦
مقصر کردن زلنسکی در جنگ اوکراین ناشی از خطای تحلیلی و بررسی غلط تاریخه.
چرا که عضویت در ناتو قبل از آمدن زلنسکی توسط مجلس در قانون اساسی اوکراین اضافه شده بود. سال ۲۰۱۳ بی طرفی توسط مجلس اوکراین لغو شد (قبل از تصرف کریمه توسط روسیه) و سال ۲۰۱۹ عضویت در ناتو به قانون اساسی اوکراین اضافه شد (قبل از آمدن زلنسکی)
زلنسکی با شعار اجرای قانون اساسی روی کار آمد و این عضویت در ناتو، خواسته مردم اوکراین بود. یکی دلیلش تصرف کریمه توسط روسیه بود و دلیل دیگر این است که تا کشوری زیر چتر امنیتی قدرتمندی چون ناتو نباشد، سرمایه گذاران را نمی‌تواند به میزان مورد نیاز برای توسعه یافتگی جذب کند.
با وجود خرابی های فعلی، در صورت پایان جنگ و شکست روسیه، اوکراین در فاصله کمتر از دو دهه، مثل ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی، زیر چتر امنیتی و سرمایه ای ناتو، به سرعت بازسازی خواهد شد و به سرعت به یک کشور اقتصادی سطح بالا تبدیل خواهد شد. 🇺🇦 تحلیل نیاز به دانش ژئوپلیتیک و تاریخ داره
تاریخ رو باید موازی و سری مطالعه و کیس استادی های ژئوپلیتیک رو ازش استخراج کرد
توالی اتفاقات در یک ناحیه و توالی تحولات موازی در سایر نقاط دنیا، چیزی از جنس هنر و رقصیدن با اطلاعاته.
نمی‌شه مکانیکی همه چی رو گذاشت بغل هم و ساده سازی کرد. زلنسکی، قهرمان بلاشک قرن ۲۱ هست
اونم در شرایطی که ناتو می‌خواست فراریش بده و شکست اوکراین رو پذیرفته بود اما زلنسکی‌ واقعیت روی زمین رو به طرز معجزه آسایی تغییر داد.
کار زلنسکی به قدری بزرگه که در تاریخ جهان به عنوان یکی از ناجیان در برابر لشکر تاریک دیکتاتورها ثبت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید